Perisian ini memerlukan masa yang lama untuk di teliti dan di teroka. Penggunaannya adalah mudah dengan menarik blok yang ada ke ruang kerja. Terdapat pelbagai skrip seperti pergerakan, bunyi dan kawal. di bawah ini adalah contoh percubaan saya menggunakan scratch.
Kedua dua hasil Scratch ini adalah pelajaran saya bagaimana untuk menukar ikon, pergerakan, menukar latarbelakang dan memasukkan bunyi. Terdapat pelbagai lagi skrip yang ada untuk digunakan bagi menghasilkan game yang menarik.
Kanak-kanak boleh menggunakan perisian ini untuk bermain dan meneroka teknologi. Perisian asas ini sangat mudah digunakan. Penggunaan teknologi dalam sebarang proses pembelajaran dapat memperkembang minda kanak-kanak.
Ini adalah sebuah game yang telah saya hasilkan.
EAT THE FISH!
Click flag to start.
1 point for Yellow Fish.
10 point for Red Fish.
Dont touch Octopus! Your marks will be 0.
Click red button to stop and start again!
No comments:
Post a Comment